veckan

Amen tjena !
Skol veckan ahr vart riktigt skoj! Florist teckniken är ju så himla roligt ! vi snittar och gör buketter , långa & luftiga , korta och med lite luft i och snittar och knyter , i love it. Och snart har vi prov på några blommor , Gerbera, Höstaster, Krysanthemum, Lejongap , Läderblad/Läderbräcken, Nejlika, Ros, Rosenstav och Stjärnflocka + att man ska kunna dom latinska namnen på dom . Knepigt . 
Bild och formen är roligt det med, vi håller på att göra ett Collage, men har inte kommit så långt på det, för lektionen gick åt att hetsa runt. Haha , och Sofia visste inte ens vad en gärsgård var ;  men jag tror jag har sett en gärsgård på Lotta på Bråkmakargatan.   haha ! Jag trodde jag skulle svimma av skratt ! Det visar att man kommer  från dalarna. 
Idag har vi fått göra långa luftiga buketter på floristlektionen, det var lite svårt att få blommorna bra, med det gick till slut . Och matten går faktist bättre än jag trodde, förstår lite mera än vad jag gjorde i 9an.  Kanske för man inte pratar bort lektionen lr lyssnar bara  på musik , nu anstränger jag mig ! Nu blir mamma stålt !  Måste säga att jag börjar sakna familjen...  så det ska bli skönt att åka hem imorgon till kära bondeland .
Nu på kvällen gick vi till Sandra och kolla på Idol, det var mys . Sen när vi kom hem så gjorde Sandra, Martina & Jennie ett träningspass i  hallen , men jag gick in på toa och gjorde mitt där, vill inte träna med dom som är så smala och perfekta, så jag hade mitt mullpass på toa golvet haha !
fast nu ska jag nog hoppa till sängs, måste ju kunna komma upp imon . haha . 
Snart är det helg , mkt skönt !
PUSS HEJS !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0